Saturday, March 26, 2016

Checklist keperluan ke hospital untuk bersalin

Alhamdulillah, sudah masuk ke fasa untuk kemaskan barang masuk dalam beg dan stand by dalam kereta. Sebelum ni, saya macam tak ambik berat sangat benda ni sampai la masa kandungan 30minggu kena tahan wad 2 malam. Masa tu agak kelam kabut sedikit sebab pergi hospital dan terus kena tahan wad. Dengan sehelai sepinggang langsung tak bawa apa-apa. Akhirnya encik suami la yang jadi mangsa, terpaksa bagi arahan dari jauh apa yang perlu di isi dalam beg untuk keperluan saya. Manalah beliau tahu sangat kan benda-benda saya ada kat mana. Jadi lepas sahaja keluar dari wad, saya mulakan misi selesaikan beli barang dalam checklist keperluan bayi dan umi. Sudah cukup semua barang, saya teruskan dengan membasuh semua pakaian, selimut, napkin dan lain-lain yang dibeli tu. Yang terakhir masukkan barang ke dalam beg untuk bayi dan umi ke hospital. Sekarang sudah 32 minggu, ada lagi 8 minggu. Tak sabarnyaaa...

Set berpantang dan bersalin untuk umi
Barang baby, pakaian semua tak ada sebab tengah cuci

Semua diletakkan dalam satu beg pakaian sederhana besar, yang makanan dan minuman letak dalam raga.

Semua masuk dalam beg purple dalam gambar tu, beg khas untuk barang baby senang sebab kat dalam beg tu ada compartment2 dia sendiri.


Masukkan dalam plastik kecik dah siap.





No comments:

Post a Comment