Monday, January 18, 2016

Checklist barang baby

Checklist baby Zyeera & Acid Part 1 Newborn

+ Baju lengan pendek
 3 helai saiz newborn
 3 helai saiz 0-6months

+ Baju lengan panjang
 2 helai saiz newborn
 2 helai saiz 0-6months

+ Baju lubang-lubang
 2 helai saiz newborn
 2 helai saiz 0-6months

+ Rompers
 2 helai saiz newborn
 2 helai sai6 0-6months

+ Barut
 10 helai

+ Mitten & Booties
 7 pasang

+ Stokin
 4 pasang

+ Topi
 2 pcs

+ Napkin
 1 dozen

+ Bedung
 3 helai

+ Pampers newborn
 2 pack

+ Selimut
 2 helai

+ Tuala
 3 helai



Beli online kat facebook  By Adeenda

Buat masa sekarang yang ini baru beli, saya bajet beli sikit-sikit. Bab harga, semua saya beli yang ada diskaun atau promosi, contohnya clearance stok di Tesco up to 74% dan promosi pembukaan QQ Baby Store Melaka. Saya selalu terbaca di page ibu hamil, ibu-ibu risau kos untuk bayi yang bakal lahir dek kerana kos sekarang makin tinggi. Jadi, bagi saya ibu-ibu kena bijak menguruskan bajet, nak beli boleh tapi jangan terikut-ikut dengan orang, tengok pada keperluan dan pada kemampuan diri kita. Kalau ikut saya, saya memang akan ikut checklist yang saya tulis dalam buku. Tiap-tiap bulan akan bajet  duit untuk barang bayi dan barang untuk saya berpantang. Semoga urusan saya dan ibu-ibu diluar sana yang bakal menimang cahaya mata dipermudahkan. Amin.

No comments:

Post a Comment