Tuesday, January 20, 2015

#6 Sambut menantu

Kalau ada yang cakap aku marathon entri, sebenarnya masa majlis hari tu pun kami marathon juga,,hehehe...memang terpaksa buat berderet-deret majlis sebab aku tak dapat cuti banyak-banyak kali..jadinya, 26 Dec akad nikah, 27 Dec kenduri sebelah aku, 28 Dec kenduri sebelah dia...terkejar-kejar kami nak ikut flow...pfuhhhhh...tambahan pulak kat rumah aku memang dari 25 Dec dah mula kenduri dah..Aku yang 23 Dec baru bertolak dari Melaka, sampai Perlis pun dah malam, jadi terkapai-kapai kot..mana idaknya, 24 Dec baru nak pi ambik baju dengan beli barang-barang untuk doorgift..alhamdulillah ada masa 1 hari untuk aku bertenang, encik suami masa tu layan ja aku yang tunggang langgang...dia pon blur, sebab semua aku yang buat...

untuk baju kenduri rumah dia aku jumpa kat facebook jugak...kak sha nama dia, dia buka butik kat Dato Kumbar Aloq Staq...dia macam tukang jahit untuk butik-butik pengantin la..total RM650, sepasang baju L+ P, tudung, veil, kain semua dia sediakan cuma bagitau warna apa nak saja...
Inilah hasilnya..hehehe..psss, set tanjak, crown, kasut dia dengan kasut aku, kami guna yang sama dengan majlis kat rumah aku...hehehe...



ha, terlupa pulak, bunga tangan yang aku guna tu FOC menang contest jugak..so aku recycle ja guna ketiga-tiga hari, nak guna yang akak aku bagi dia punya dulu, member cakap bunga tangan aku cantik lagi..so aku pon ikut ja la depa, lagipun best pegang dia, ada kain bulu-bulu kat tempat pemegang dia..tak rasa berpeluh..



 Total semua lebih kurang RM700

No comments:

Post a Comment